بالاترین


۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

پاسخ به کسانی که از خود میپرسند آیا آذربایجان بپا خواهد خواست یا نه

تا حال به این فکر کردید که در هر جامعه ای صاحبان قدرت و طبقه فوق ثروتمند جوامع همیشه سعی در ایجاد دشمنی بین طبقات متوسط و پایین جامعه میکنن تا برایشان رقیبی در صحنه نباشد و تنهایی تمام قدرت و ثروت رو بالا بکشند؟ نژاد مذهب, طبقه بندی جامعه به متوسط و فقیر جنسیت ,میزان تحصیلات ,میزان درآمد ,برتری قومی عنوانهایی هستند که آنها برای ایجاد شکاف بین دیگران استفاده میکنند تا از همبستگی آنها جلوگیری کنن. خوب این مسئله در آمریکا توسط بانکداران انجام میشود و در ایران توسط رژیم و کاسه لیسانی مثل سپاه پاسداران قدرت و ثروت نا مشروع اسلامی. راستش پیغامی از یک هموطن آذری دریافت کردم و با اینکه خودم آذری هستم ولی در تهران به دنیا آمدم ولی باعث شد که به فکر فرو برم این مطلب رو بنویسم. این همون مطلبی هست که ما با تمام اهمیتش به سادگی از کنار آن رد میشویم و حتی خود جزئی از مشکل هستیم. اگر دوست دارید بدونید یا برایتان اهمیت دارد که بدونید چرا آذربایجان در حرکت های اخیرهیج اعتراضی نکردن بقیه مطلب رو بخونید.
داستان ما شده مثل همون کسی که روی شاخه درخت نشسته و داره آنرا اره میکنه. بگذارید عینا نوشته این هموطن را در یوتوب در اینجا بگذارم تا به صحبت اصلی را بپردازم:
(
جمع کنید این لودیگری و بساط شرم آگین شوونیستی تان را. این را خوب آویزه گوش کنید ملت آذربایجان دیگر گوشت دم توپ هیچ جریان ایران پرست برای کسب قدرت سیاسی در مرکز نخواهد شد ؛ این درس تاریخی در حافظه ملی ترک دیگر حک شده است. حرکت ملی چراغش تنها در خاک خود خواهد سوخت ؛ جنبش ملی در کار ملل دیگر قصد دخالت ندارد و قیم ملل دیگر هم نیست البته که در صورت لزوم برای دفع جبهه شووییزم از همکاری با ملل دیگر در سرزمین ایران خوانده دریغ نخواهد کرد. روزهای سیاه ؛ روزهای تحقیر ملی؛ روزهای زندگی تحت اسارت و اشغال زیستن رو به پایان است. )

من هرچه بیشتر به این نوشته نگاه کردم بیشتر حس حقارت را در آن یافتم.
آیا شما میدونید که این حس حقارت رو کی به این هموطن آذری داده؟ یا چطور این انسان حاضر است از حق آزادی خودش بگذرد ولی دست در دست کسانی که تحقیرش کردن ندهد؟ آیینه بهترین جواب است.
و البته جواب مانند یک شوخی است. بعله جواب آن یک شوخی و جوک است. ما ایرانی ها به اندازه کافی از طرف صاحبان قدرت تحقیر شده ایم و به طور طبیعی این حس حقارت را دوست داریم با تحقیر دیگران جبران کنیم (تمام انسانها اینطور هستند) و البته چه کسی بهتر از هموطنی که در شرایط دشوار و امکانات کمتر امکان برابری با ما را ندارد؟
بارها با خود فکر کردم که اگر فلان پادشاه اگر تدبیر داشت کشور ایران در فلان جنگ نمی باخت و شاید ما الان در این شرایط نبودیم ولی حالا خود را در شرایطی میبینم که آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد.
از بین بردن تضادها اولین قدم در راه آزادی این مردم ستمدیده است و این برعهده ما نسل جوان ایرانزمین است وگرنه آیندگان هم قضاوت ما را در مورد گذشتگان خواهند کرد. باور کنید کاری آسان تر از این نیست. اینکه فقط ما کاری را نباید بکنیم اگر کاری نمی خواهیم که انجام دهیم.
تضادهای ما آنجایی است که هموطنی در وبلاگ خود درودها به مردم لرستان میفرستد برای داشتن فرزندی دلیر مثل شیخ سبز کروبی و از طرف دیگرمن روزانه ده ها جوک در مورد مردم با غیرت لرستان دریافت میکنم. واقعا ما راه دیگری برای خندیدن غیر از تحقیر دیگران نداریم؟
من به اینکه مردم آذربایجان نژاد ترک نیستند و یا زبانشان بعدا در اثر حمله بیگانگان عوض شده کاری ندارم ولی باید قبول کرد که در ایران مردمی هستند که خود را ترک میدانند پس آیا ما میتوانیم انتظار همکاری از آنان داشته باشیم ولی در عین حال تحقیرشان کنیم؟ آیا این تضاد نیست؟
آیا واقعا کار سختی است که درک کنییم مردم شریف آذربایجان از دست ما ناراحت هستند؟ اگر متوجه نشدید یکبار دیگر نامه هموطن آذری را بخوانید تا ببینید که این فرد سعی در برگرداندن تحقیر به سوی ما را دارد یعنی همان احساسی که خود دارد را می خواهد به من منتقل کند. هیچکس از کسی طلب احترام نمیکند ولی میتواند خواسته خود را مثل آیینه با انعکاس رفتار ما به ما بفهماند.
احتیاجی نیست که شما حتما دکترای جامعه شناسی یا سیاسی داشته باشید تا بتوانید عمق شکاف تحقیرهای خودمان را تشخیص دهید. ما همیشه به جوک ها خندیدیم و حتی سعی در حفظ آنها کردیم تا برای دیگران بازگو کنیم ولی تا حال چند نفر از ما به این فکر کردیم که اینهمه جوک از کجا میآید؟ و آیا چه هدفی را دنبال میکند؟ چند نفر را ما میشناسیم که جوک میسازند و اینها کیستند؟
متآسفانه ما خود همراه این حرکت بوده ایم ولی آیا بنظرتان صاحبان قدرت در اینکار سهم اساسی ندارند؟ خوب نگاهی به کم محلی که نه ولی میتوان گفت بی محلی آذربایجان کنید تا شاید متوجه شوید چرا سرزمینی که پرچمدار آزادی در ایران بوده حالا اینطور بی رمق و سست شده. البته که قدرتمندان علاقه زیادی به این نوع شکافها در جامعه دارند ولی روش خوبی را انتخاب کرده اند و از خود مردم ( با مشارکت حداکثری )برای شکاف در جامعه و تقسیم آن به بخشهای کوچکتراستفاده میکنند.
من بر این باور هستم که هنوز دیر نشده و میشود آب رفته را به جوی بازگرداند البته اگر بخواهیم. مردم آذربایجان بسیار نازک دل و ساده دل و مهربان هستند و ما را خواهند بخشید. بهترین کار برای جبران اظهار پشیمانی و اعتراف به اشتباهات است و البته محبت کردن و خواهید دید که چطور محبت آنها را به ایران بر خواهد گرداند. بیایید قبول کنیم اگر ما آنها را تحقیر نمیکردیم بعضی از آنها به فکر جدایی نمی افتادند.جنبش سبز بدجوری به آنها نیاز دارد و احترام را ما باید در قلبمان برای آنها ایجاد کنیم و نه از روی اجبار یا نیاز.
جنبش ما بسیار با هوش است و باید در موقعیت های تاریخی درک خود را از شرایط بالا ببرد. به امید پیروزی


۷ نظر:

  1. دوست عزیز ما ترک های این سرزمین یک عادت خوب داریم
    هر کس به ما محبت کند صد برابر بهش محبت میکنیم و بلعکس...

    پاسخحذف
  2. میدونم داداش. من خودم آذری هستم. ما مردم با صفایی هستیم و محبت رو با محبت جواب میدیم. من دوست دارم که در کشورم همه به هم احترام بگذارن و همدیگر رو سوژه شوخی و جک نکنن

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز پانترک ها ی تجزیه طلب موضوع جوک را دستمایه اهداف پلید خودشون کردند. شما هر جای دنیا بری آسمون همین رنگه انگلیسی ها برای اسکاتلندیها یا فرانسوی ها برای بلژیکی ها یا شمال آلمان برای جنوب آلمان جوک می سازندحالا این رو مگه میشه بکنه کسی پیراهن عثمان. بین همه اقوام وملیت ها این وجودداره. شما با یزرگ کردن اون دارید آب به آسیاب یه عده پانترک میریزید

    پاسخحذف
  4. مقاله ای بجا و مناسب بود. اساساً تمسخر افراد کاری نادرست و غيرقانونی است. مردم آذربايجان و ساير نقاط ايران حق دارند از اين بابت گلايه کنند. ضمناً آذربايجان، آذرآبادگان، يکی از قديمی ترين و ايرانی ترين ساکنان ايران هستند و در طول تاريخ بارها ستون کشور را بر دوشهای خود گرفته اند. سوء استفاده از شهامت و جانفشانی آنها درست است اما نکته اينجا است که اين سوء استفاده از همه آحاد مردم صورت گرفته و مختص به هموطنان آذری نيست. ضمناً تجزيه طلبان اگر چه به یمن حمايت های مالی و سياسی بعضی کشورهای همجوار و در بستر برخی هيجانات، صدايشان ممکن است کمی بلند به نظر برسد اما نظر اکثريت آذری ها اين نيست. در شرايطی که ضرورتهای جهانی همه را به وحدت فرامی خواند و حتی کشورهای مستقل مانند کشورهای اروپائی در قالب اتحاديه اروپا به دنبال وحدت هر چه بيشتر هستند، صحبت از "استقلال" (و در واقع تجزيه) ايرانی که حدود سه هزار سال کشوری واحد بوده، چه معنائی دارد؟ مشکل در فرار از ظلم يک عده و دادن عنان به عده ای ديگر برای ادامه ظلم نيست. بايد "اين نظم پليد اجتماعی را اندر دم کوره سقر" گرفت. روشنفکران آذری (که در جمع ما حقوقدانان جنبش سبز نيز عضويت دارند و بر اين نوشته صحه گذاشته اند تاکيد می کنند) به تفکرات تاريخ گذشته جدائی طلبی اعتقادی ندارند و آن را در راستای تفرقه اندازی برای چپاول داخلی و خارجی می دانند. به اميد روزی که همه مرزهای جهان به همراه مناسبات اقتصادی و اجتماعی ناکامل آن جای خود را به همبستگی همه انسانها، احترام متقابل بدهد. شک نداريم که آن روز دور نيست.

    با احترام،
    حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران
    (به اتفاق آراء) 

    پاسخحذف
  5. در پاسخ به کامنت شهرام عزيز در وبلاگ ما يعنی:

    http://greenlawyers.wordpress.com

    از شما ممنونیم و با شما موافقیم. منظور شما در متن تان کاملاً روشن، رسا و درست بود. کامنت ما هم در تائيد حرف شما و هم در باره حواشی مرتبط با موضوع بود.

    به اميد پيروزی ايران متحد، و نهايتاً جهانی متحد و متعلق به همه،
    حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران

    پاسخحذف
  6. اظهار پشیمانی و اعتراف !!! به چی به این که طرف ناراحت شده می خواد مملکت را به فنا بده اوخی نازی ! نخندون ما رو جان من . این ادم احساس تحغیر کی هیج احساس حیات هم نباید بکنه.

    پاسخحذف
  7. عجب حرف غیر منطقی می زنید!! چرا اینقدر مفلطه می فرمایید !! اولا که کدام تحقیر ؟ !! جوک اگر باشد برای همه یکسان است دیگه از جوک رشتی بد تر نداریم.اما فرض به محال می ذاریم که شما درست می گین آیا یک مردمی که که به خاطر جوک یا هر دلیلی که دارید خواهان جدایی یا بی تفاوت به مسائل کشور است آیا قابل احترام است !!! دوما کی گفته هر حرکت مثبتی در آذربایجان بوده!! تمام مردم ایــــران اگر اتحاد نداشتن حرکتی صورت نمی گرفت اذربایجان هم نکات منفی هم داشته. در ثانی علت احساس تحقیر در خود افراد است چون احساس ایرانی بودن نمی کنند این می شود که خود را جا مانده از دیگران ببینند .. آن به اصطلاح آذری که صحبت از ملت !! آذربایجان می کند و با بی شرمی می گوید ..گوشت دم توپ ایران پرستان نمی شم !! و به ایران کشور ایران خوانده می گوید!! چه معنی می دهد؟!! من نباید به عنوان ایرانی واکنش نشان بدهم؟. حالا بیاییم ناز این افراد را هم بکشیم که تو را به خدا ناراحت نشو !! که مبادا خیانت کند !!ما به این کوجک صفتان بی مایه و نادان که احتیاجی نداریم که حالا لی لی به لالاشان بذاریم. ثالثا کی گفته آذربایجان مال شماست !! بشین سر جات این مملکت مشاع است هر کی هر جا زندگی می کنه صاحب ان منطقه نیست اجازه اش دست تمام مردم ایران و نیاکان گذشته و تاریخ ایران است .از شمال تا جنوب از شرق تا غرب . تو این کشور اگر کسانی هستند که تو این کشور ناز وطن فروشان را می کشند کسانی هم مثل من هستند که جواب این بی هویت های وطن فروش را با پس گردنی و تیپا می دهد شک نکن.

    پاسخحذف